V Humpulce se jede naplno

Bezmála 250 dělníků, strojníků a řidičů a přes 80 kusů těžké stavební techniky pracuje v těchto dnech na modernizaci dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Specialisté Skanska zde zatím vybourali povrch sedmikilometrového jízdního pásu na Brno, provádí opravy kanalizace a další práce.


„Vybourali jsme stávající cementobetonový povrch, pracujeme na odvodnění, opravách kanalizace a rozšíření zemního tělesa,“ uvedl projektový manažer Michal Vozdecký. Po odbourání staré betonové vozovky, na kterém pracovaly tři takzvané gilotiny a speciální frézy, začali pracovníci také připravovat rekonstrukci stávajících mostů a propustků.

Vybouraný materiál byl odvezen na meziskládky, kde se okamžitě zpracovává drcením a tříděním pro další využití. Přímo u stavby jsou připraveny dvě mobilní betonárny, které budou vyrábět směsi pro cementovou stabilizaci a betonový povrch dálnice. Kromě recyklovaného betonu využije Skanska při modernizaci dálnice u Humpolce zpětně také většinu hmoty z asfaltových povrchů na dálnici.

„Pracujeme i v tomto čase téměř bez omezení. Stavíme na nejvytíženější dálnici, proto je maximum našich zaměstnanců soustředěno právě na této stavbě. Věříme, že při zavedení potřebných opatření souvisejících s koronavirem a respektování všech doporučení vlády situaci zvládneme. Prioritní je pro nás zdraví lidí, zároveň chceme pokračovat v projektech tak, abychom byli schopni dostát závazkům vůči klientovi a veřejnosti,“ dodal Michal Vozdecký.

Název projektu:      D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)

Zhotovitel:               Skanska a.s.
Investor:                   Ředitelství silnic a dálnic ČR
Termín výstavby:  3/2020 – 9/2021

Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH

Příspěvek byl publikován v rubrice Firma. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *