MASONITE modernizuje, posiluje export, kupuje výrobu zárubní

MASONITE, největší výrobce dveří v ČR, představil na veletrhu FOR ARCH nové designové prvky v černé barvě, nové posuvné systémy, eleganci minimalistického pojetí skrytých zárubní a nové dřevodekory povrchů. Novinky v sortimentu jsou výsledkem zaměření výrobce na modernizaci, investování do výroby a posilování pozic na domácím i evropském trhu.

 

V posledních třech letech provedl producent výraznou změnu v obchodním modelu, která pomohla k realizaci prodejů v objemu 550 000 kusů dveří a zárubní v roce 2018 v hodnotě 550 mil. Kč.

Součástí strategického záměru je modernizace výroby s investičním plánem v letech 2018–2023 ve výši 150 mil. Kč pro zvýšení efektivity výroby a kvality dodávaných produktů.

Ing. Pavel Šatný, MBA, generální ředitel MASONITE CZ spol. s r.o., komentuje: „Do konce roku 2019 budou proinvestovány dvě třetiny plánovaného rozpočtu. Investujeme především do technologie lakování dveří a opracování hran v objemu 60 mil. Kč. Důležitým směrem je také automatizace a robotizace, kterou podporujeme i z důvodu nedostatku kvalifikovaných pracovních sil v našem regionu Vysočiny. Neinvestujeme ale jen do nových technologií. Nemalá část investic jde do marketingu, kde musím zdůraznit budování sítě vzorkových prodejen v Čechách a na Slovensku. “

Společnost MASONITE koupila v srpnu 2019 regionálního výrobce dveří a zárubní, firmu TOPDOORS, s.r.o., která ve Zlínském kraji zaměstnává cca 50 pracovníků.

Pavel Šatný doplňuje: „Akvizicí firmy TOPDOORS chceme podpořit naše úsilí i v cca dalších 10 zemích, do kterých exportujeme. Provedeme transformaci firmy na velkovýrobu zárubní s cílovou kapacitou 150 tis. kusů ročně.“

Na českém trhu pracuje pro společnost MASONITE přibližně 170 zaměstnanců a své produkty prodává sítí 270 obchodů a 10 vzorkových prodejen ve spolupráci se svými smluvními partnery. Do zahraničí exportuje přímo do velkoobchodů nebo spoluprací se zprostředkovateli.

Ing. David Krubner, obchodní a marketingový ředitel MASONITE CZ spol. s r.o., doplňuje: „Z celkového objemu prodeje vidíme dramatický růst podílu speciálních dveří – protipožárních, bezpečnostních, akustických a kouřotěsných. Zákazníci mají také větší nároky na kvalitu, vzhled a odolnost dveří, zvyšuje se tak poptávka po CPL laminátovém povrchu, nových dekorech i barevných kombinacích. Jednoznačnou stálicí u lakovaných dveří ale stále zůstává bílá barva.“

Příspěvek byl publikován v rubrice Ekonomika. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *